De geheime weldoener, teamactiviteit


Dag,

Welkom terug bij leren met Anita en Suzanne.
Ik merk dat we door de coronaregels als team minder contact hebben met elkaar.
Dat is jammer.
Toen ik voor een studiereis in Schotland was, vertelde een leerkracht dat ze dat jaar een soort spel deden.
Aan het begin van het jaar trokken ze een lootje met de naam van een collega en dat jaar probeerden ze die collega dan stiekem te verwennen. Aan het eind van het jaar onthulden ze dan wie wie had getrokken.

Dat lijkt me voor nu ook een leuke activiteit. Dat hoeft natuurlijk niet het hele jaar, maar kan ook in de maand december of in januari, dat vind ik altijd zo'n kale maand.

We hebben lootjes gemaakt waarop je wat persoonlijke dingen kunt invullen zodat je geheime weldoener weet waar hij/zij je mee kan verwennen en waar je niet blij van wordt.

Het hoeft niet veel tijd/geld te kosten.
Je kunt denken aan:
  • veldboeketje op de tafel zetten
  • op zijn/haar verjaardag de klas versieren
  • een leuk kaartje op de tafel leggen
  • een (tweedehands) leesboek/tijdschrift in het postvak stoppen
  • iets lekkers in de tas stoppen
  • taart bakken voor het weekend
  • smiley op het raam tekenen met krijtstift
  • complimentjes sturen
  • en natuurlijk wat degene zelf heeft aangegeven
Het lijkt me praktisch dat je de lootjes verdeelt in 2 of 3 bakken, met de dagen waarop de collega's werken. Dat je een lootje trekt uit de bak van jouw werkdagen. Bij ons is het een beetje verdeeld in eerste helft van de week en tweede helft van de week. Op dezelfde dagen werken maakt het wat makkelijker om stiekem iets voor een ander te doen.

Ik heb er al zin in!

Groetjes Suzanne en Anita



Reacties