Zomerse tekenopdracht


Hoi,

Welkom terug bij leren met Anita en Suzanne.
Pas liep ik na schooltijd even binnen bij mijn collega Grietje en zag ik deze leuke tekeningen liggen.



Super leuk! Ik mocht ze delen met jullie.
Om deze vrolijke tekeningen te maken heb je zonnebrillen nodig, die vind je onderaan deze blog.

Mijn collega had foto's van de kinderen bewerkt met Word. Dat gaat zo:
  • Plak de foto in een Word bestand en klik op de foto, kies bij Opmaak voor Artistieke effecten en dan voor Fotokopie. Daarna kun je eventueel op Kleur klikken om dat nog aan te passen. Dat is wel wat voorwerk. Je  kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de kinderen hun eigen gezicht te laten tekenen.

Als het gezicht en de bril zijn gekleurd, kun je de bril met 3d plakkertjes op het gezicht plakken.



Leuke opdracht voor de laatste week voor de zomervakantie of de eerste week na de zomervakantie.
Als je het gebruikt voor de start van het schooljaar, kunnen de kinderen in de bril kleine tekeningetjes maken van hun vakantie, kunnen ze daarna aan de hand van deze bril hun vakantieverhalen vertellen.

We hebben 4 soorten brillen gemaakt. Klik op het document om de serie te downloaden.

Veel plezier ermee!

Groetjes Suzanne en Anita (met dank aan Grietje)







Reacties