(Spiek)poster TIJD



Hoi,

Welkom terug bij leren met Anita en Suzanne.
Deze week is rekenen met tijd aan de beurt in mijn groep. Ik heb daarom deze spiekposter gemaakt. Want wat is ook al weer een kwartaal of een etmaal en hoeveel minuten zaten er ook al weer in een kwartier?
Met deze poster kunnen kinderen dat gemakkelijk zelf opzoeken. Ik heb geprobeerd er iets moois van te maken zodat het niet erg is om het ergens op te hangen in je groep. Of om het te lamineren en in je la met rekenhulpmiddelen te leggen.

Ik laat ook regelmatig dit liedje van Bassie en Adriaan zien/horen, het is er één uit de oude doos, maar ligt lekker in het gehoor en hopelijk blijft deze info dan beter hangen.

Ik vond op schooltv nog een leuk filmpje uit de serie Snapje? Met daarbij een quiz over de truc met je knokkels om te bepalen hoeveel dagen elke maand heeft.

Klik hier om de serie te downloaden, daarna kun je kiezen welke kleur je kiest of dat je voor de zwart/wit versie gaat.


Veel succes ermee!

Groetjes Suzanne en Anita












Reacties