Fouten maken mag!




Hoi,

Welkom terug bij leren met Anita en Suzanne.
We hebben op school regelmatig te maken met faalangst bij leerlingen.

In de groep merk ik dat als ik spreuken ophang, die na een tijdje in hun hoofd zitten.
Daarom heb ik kaartjes gemaakt met de tekst: Fouten maken mag, jij bent oké!

Ik heb de kinderen gevraagd wie zo'n kaartje op zijn/haar tafel wilde, meer dan de helft stak zijn vinger op.

Daarbij heb ik een poster gemaakt die we in de klas hebben opgehangen.

Jij hebt ook vast kinderen in je groep die faalangstig zijn, misschien helpt het hen ook dat je dat bespreekbaar maakt, tips daarover vind je in een blog die we al eerder maakten.

Wil je ook de kaartjes en de poster gebruiken? Je kunt ze hieronder bekijken en hier downloaden.

Veel plezier ermee!

Groetjes Suzanne en Anita








Reacties