Bordsessie leerKRACHT



Hoi,

Welkom bij leren met Anita en Suzanne.
Na meer dan 25 jaar in het (speciaal)basisonderwijs gewerkt te hebben, heb ik de overstap gemaakt naar het MBO. Ik zit nog steeds bovenop het proces van leren en ontwikkelen, maar nu bij jongeren die willen gaan werken in het onderwijs, de kinderopvang of maatschappelijke zorg. Ik ben volop aan het genieten, ook van het feit dat er in mijn huidige baan gewerkt wordt met de methode leerKRACHT om ons onderwijs te verbeteren.
Deze methode werkt onder andere met bordsessies. Het was mijn taak om het bord dat daarbij werd gebruikt weer helemaal fris op te maken. Precies een klusje waar ik blij van word!

Jammer natuurlijk als wij het alleen gebruiken, wie weet hebben jullie er ook iets aan.
Vandaar deze blog om de kaartjes/plaatjes voor het bord te delen.

Op deze foto kun je zien hoe ons bord er uit ziet.




Voor de check-in kun je de smileys of de verkeerslichtkleuren gebruiken, maar je kunt dat ook met een andere vraag doen, zoals; Welke kleur voel jij je nu? Voor hoeveel procent ben jij hier aanwezig? Welk snoepje voel jij je nu? Wat voor weer is het bij jou nu? Welk woord past het best bij hoe jij je nu voelt? Enzovoort. Net wat past bij jou en je team.

Voor het vieren van successen kun je de volgende onderverdeling gebruiken. Het geeft meer inhoud aan het woord succes, dat kan dus ook een fout zijn waar je iets van hebt geleerd.
Je kunt hier meer over vinden in deze blog.




Klik hier om de kaartjes voor het bord te downloaden, onder aan de blog kun je zien wat we hebben ontworpen. Bij het uitprinten kies je welke je wilt gebruiken en welke niet.

Zelf heb ik de kaartjes gelamineerd en met magneetplakband (verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Wibra of HEMA) op het whiteboard geplakt. Ik kon het niet laten om pastelwhiteboard stiften van de HEMA erbij te kopen. Die zijn zoveel leuker dan de standaardstiften.

Veel plezier ermee en succes bij het verbeteren van jullie onderwijs!

Groetjes, Suzanne en Anita













Reacties